Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Ozzy hunden med ett hjärta av Guld!!

Av Christin - 8 januari 2009 17:11

  Algojo`s Ada Ozzy är en Dogue De Bordeaux. Född den 4 September 2003

På Algojo`s Kennel i Munkfors. Hon har 2 kull systrar, Asta & Afrodite och 2 bröder Atlas och Dizel..  Ozzy`s mamma är Belburgo`s Felicia (Strega) och hennes pappa är Rascal De La Maison De Hollande (Rasken).


Ozzy är en glad & snäll jycke.. Ända sen hon va valp är hon van vid barn.. Så de har funkat kanon med henne och min lille kille Joel som nu är 1½ år gammal. Ozzy är hans bästa vän och absoluta favorit.


Att ligga i soffan el sängen är hemskt skönt tycker Ozzy. Då gärna själv, för då kan man ju bre ut sig ordentligt..  Men ok vill matte oxå sitta i soffan, så får de väl gå.


Mat är oxå väldigt gott.. Alltid bäst att vara nära köket då de vankas mat.. Annars finns ju risken att man eventuellt kan missa något..

 
 
Ingen bild

Maria o Dita

10 januari 2009 17:36

Dita börjar visa morsans takter med att "vila" tungan på utsidan, fast inte lika mycket. Vi har numera vår bäddsoffa alltid utbäddad så alla får plats o titta på TV.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin - 19 mars 2009 20:11

  Hej Svejs!!  Va ett tag sen jag skrev i bloggen.. Hmm tiden springer i väg..   Iaf så mår alla bra.. Elof, Ozzy & givetvis Joel.. Joel har fullt opp här hemma med att tala om att Elof har bajsat el kissat..  Rumsren?? Nej inte riktigt än, men vi ...

Av Christin - 19 februari 2009 22:23

 Elof är super lugn till skillnad fr Ozzy, som va mer vild än tam när hon va valp! Floffen är lite av en tjuren ferdinand.. Kommer jag inte idag, så kommer ja om 2 veckor!!   Jag önskade mig ju en "gosig" hund och de har jag absolut fått! Elof älskar...

Av Christin - 11 februari 2009 20:38

 Idag har Elof flyttat hem.. De har gått jätte bra, fast självklart saknar han tjejligan på Hjärtekulla.. Speciellt syrran sin Gunnel..   När Joel fick syn på Elof i bilen blev han jätte glad och klappade händerna! Att Joels favorit djur är "wovva" g...

Av Christin - 30 januari 2009 22:55

Ovido - Quiz & Flashcards